Ambulans

Idag har jag varigt på ambulansen i Östhammar med klassen! Det var kul att träffa alla, vissa mer och andra mindre. Det känndes nästan som när man träffas efter ett sommarlov eller nått ni vet när det är lite spännt i början och alla ansikten känns som det var tusen år sen man såg.
Vi fick idag lära oss hur man läser av kartor, prata i sån där radio, veta lite smått om förlostning i ambulans, körde en typ av tipsrunda med ambulansen för att kolla våra kartläsnings kunskaper, patientfall och se på video från en bussolycka (övning). Det var faktiskt en rolig dag måste jag säga och livrädd blev jag på köpet! För när jag och Mimmi sprang runt och ''lekte'' med de där radiona eller vi skulle kolla hur de funkade så skulle vi hoppa in i en ambulans så ligger det en övningsdocka där i baggaget!! fyfan jag trode allvarligt att det var någon som låg där i. ett spöke eller någon död.. Ja det var i alla fall min första tanke som slog mig. heheh
Nu ska jag läsa lite körkortsteori för funderar på att åka till skolan i morgon och sätta mig vid en dator och göra lite ''test'' jag har på min inloggning där. Och för att klara det känner jag att jag måste plugga lite mer!

puss


Håll med om att den ser gansa riktig ut! andas gör den också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0